Drunknar i påsken

Halloj, hoppas att ni alla har haft en underbar dag!
Idag har jag fått pensla smördegsbakverk, tompoucen, mer hazelnoot  och tårtor med samma smaker, ännu fler påskbakelser och dessutom lika många påsktårtor som vi gjorde sist. Att stå och hålla på med marsipanfigurer börjar bli vardag för mig nu känns det som!
Det känns som att hela min dag bestått av att vispa upp smörkräm, göra hasselnötsbakelser- och tårtor samt påskgrejer. Inte så mycket roligt att berätta om kanske även om jag själv haft roligt.
 
    
 
Idag har vi haft jättefint väder så förmiddagskaffet, som vi kallar "koffie-time" här, avnjöts utomhus. Fikat vid 10 är nog en av de sakerna jag kommer att sakna mest härifrån. I princip oavsett vad man håller på med tar man en paus när det blir dags att sätta på kaffekokaren, så har man en chans att umgås med bagarna och i vissa fall några i den äldre generationen av bageriets ägare. Jag förstår såklart inte allt de säger, men ibland kan jag hänga med. En och annan gång pratar vi på engelska så att även jag kan delta i konversationen, men eftersom många verkar osäkra på annat än holländska får jag nöja mig med att chansa på vad som sägs. Funkar för mig också!
 
 
När jag gick hem för dagen var jag tvungen att säga hejdå till Niko, som jag inte kommer att träffa mer under praktiken. Jag fick passa på att tacka för allting och jag kan ju nu påstå att jag inte ser fram emot att krama Tim och Noor hejdå heller. De har jag verkligen klickat med och jag kommer att sakna dem så oerhört mycket. Jag och Ellinor blev medbjudna på en traditionell fest imorgon i en stad i närheten där man tydligen tittar på kossor. Lite oklart, men vi lär få reda på mer imorgon!
 
Ha det så bra!
Kram Kristin

Kommentera här: