Fårens återkomst 2.0

Mindre än en femtedel har vi nu kvar av tiden i Holland. Jag kan inte begripa hur det kan ha gått så fort - tiden bara flyger förbi. Imorgon jobbar jag min sista dag med Niko, vilket innebär att jag kommer behöva säga hejdå. Någonting jag hatar rent ut sagt, det måste vara en av de värsta sakerna jag vet. "Vi ses" känns mycket bättre att säga men chansen att jag kommer att se mina underbara jobbarkompisar igen är ganska liten, iallafall på ett ganska bra tag. Hjälp.
Men som jag intalade mig själv förra veckan är den sista tiden till för att utnyttjas på bästa sätt - inte sitta och deppa över att den här upplevelsen snart är slut! Jag fick börja med att pensla smördegsbakverk och hjälpa till med tompoucen. Efter det packade jag och Noor sockerkakor, som traditionellt äts vid påsk här, i celofanpåsar på tårtbrickor. 
 
 
Sedan packade vi frysta pizzarutor i bananlådor och jag hann också knäcka ägg till fler av sockerkakorna innan det var frukostdags.
Jag fortsatte med att knäcka ännu fler ägg och efter det - jag blev knappt förvånad när Tim berättade - skulle vi göra ännu fler marsipanbakelser. Femtiosex av varje sort. Jag säger ju att mitt tålamod kommer att vara på topp efter det här!
 
    
 
Något jag inte gjort på jättelänge förrän idag är hasselnötsbakelser, så jag vispade upp massor av smörkräm och smaksatte den med nougat innan jag spritsade den på ovala marängbottnar, toppade med ännu en botten och ställde in i frysen för att de skulle sätta sig. Sidorna stryks efter det upp med ännu mer smörkräm och rullas i krossade, kanderade nötter. Till sist spritsas de på toppen och dekoreras med en chokladkanderad hasselnöt.
 
    
 
Innan jag gick hem doppade jag chocolade bol, sedan var det slut! Det känns som att dagen gick jättefort - som vanligt - vilket lär ha berott på att vi höll på med marsipansakerna väldigt länge. Det var ändå okej, det blir roligt när man hinner prata med varandra.
 
Ha en helt underbar vecka, så ses vi när den är slut!
Kram Kristin
 

Kommentarer:

1 Mona :

Mmm, tiden går fort när man har roligt :-) Och det verkar det som du har!
Kraaaaaaaaam 💕

Kommentera här: