Hejdå Noor

Idag var vi fyra i bageriet igen - jag, Tim, Noor och den andra praktikanten Rijk. Mitt under dagen sa Noor besviket att detta var vår sista dag tillsammans eftersom att hon ska vara ledig imorgon på grund av festen i eftermiddag. Visst, det är en dag kvar (!!!) av praktiken nu, men det känns segt att Noor inte kommer att vara med nu när vi har blivit ett så bra team. Synd verkligen, men förhoppningsvis träffar jag henne igen ikväll!
Imorse när jag kom in fick jag göra roombrodjetompoucen, och dekorera bakelser. Det känns som att jag inte lagt upp så många bilder på det vi gör på morgonen, så jag kom ihåg att fota när jag och Tim gjorde tompoucen.
 
     
 
Efter det fortsatte vi med alla påskbakelser som vi gjort tidigare i veckan. Det tog ett bra tag men när vi väl var klara packades bakelserna i lådor, precis som sist. De första hade sålt slut mycket snabbare än beräknat vilket var anledningen till att vi gjorde fler. 
 
     
 
Jag och Rijk fick själva göra vruchtengebak, visserligen var hela botten redan klar så vi behövde bara skära upp den och dekorera med frukt och gelé, men det var ändå ett projekt. Vi fick också göra rulltårtor själva. Eftersom att jag är i kondis mycket mer än vad han är så har jag även lite bättre koll på läget, vilket känns en aning märkligt och annorlunda när man själv är praktikant. Roligt är det ju ändå att uppleva att man har kontroll!
Botten till kasteeltjes fick jag göra och skära upp själv dessutom, när jag var klar hade Noor kavlat ut rosa marsipan för att täcka bakelserna med. 
Efter det känns det som att jag gjorde massor av olika saker som alla hjälptes åt med, till exempel två stora bottnar som jag antar är till ännu en omgång påsktårtor. 
I samband med att alla ska på festen ikväll slutade vi tidigare, så både jag och Rijk hann hjälpa till med städningen och plocket till morgondagen. Det är verkligen en helt annat grej när det är en själv som plockar i ordning och fixar på eftermiddagen när man ska börja på morgonen efter. Man har en helt annan koll på läget och får bättre förståelse för hur allt faktiskt går till. Så jag är glad att jag fått vara kvar ett par gånger!
Snart blir jag och Ellinor upphämtade av Tim som ska skjutsa oss till festen och vi har verkligen ingen aning om vad vi ska förvänta oss - det lär bli en riktig upplevelse iallafall!
Massor av kramar
Kristin

Kommentarer:

1 Mona:

Härligt att höra att det verkar gå så bra :-)
Och lite märkligt att det nästan har gått fem veckor... Det kändes ju så väldigt långt när ni åkte ;-)
Njut nu av de sista dagarna!
💕 💕 💕

Kommentera här: