Gezondheid = prosit

Denna dagen har varit längre och jag har fått göra massa saker, vilket var väldigt roligt! Jag fick börja med att göra en Slagroomtarte själv, inklusive dekorationen. Erwin sa att jag skulle använda min fantasi och dekorera som jag ville, men det är svårt. De vill ju ha sina tårtor och bakelser dekorerade på ett speciellt sätt, de vill förmedla en speciell känsla som jag inte riktigt har koll på. Så fick lite hjälp på slutet, men det var kul iallafall!
 
 
Sedan fortsatte vi dekorera mindre tårtor, som är de som jag har gjort tidigare veckor som har förvarats i frysen. Det var roligt att vara med att dekorera nu så att man får se hur de blir när de sedan är klara också!
 
       
 
 
       
 
 Jag fick även göra de kakor jag gjorde förra veckan, som bestod av en mördegsbotten och en mandelmassfyllning, så jag passade på att även ta en "efterbild" idag. 
 
 
Efter det blev det mer plockning och dekorationer av bakelser innan dagen var slut! Hoppas på en lika rolig och händelserik dag imorgon!
 
Nu ska jag och Kristin snart cykla in till Alkmaar för en mysig eftermiddag tillsammans!
 
Ta hand om er!
Ellinor
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: