Gratis terapi

Gissa vad jag fick göra imorse - roombroodjes! Nu känns det som att jag skulle kunna slänga ihop ett gäng sådana i sömnen, vilket jag i princip redan gjort eftersom att man är ganska trött vid sex på morgonen. Även idag fick jag hjälpa till med "napoleon"bakelserna, men nu vet jag att de heter tompoucen. Efter det dekorerade jag resten av bakelserna till butiken och la upp dem på plåtar.
Sedan vispade jag upp ett halvt ton smörkräm och smaksatte med mocca, vilken vi gjorde moccabakelser utav. Jag tror att mocca, hasselnöts- och espressobakelserna är mina favoritsaker att göra - för det är så kul och mysigt att stå och stryka upp med smörkräm samtidigt som man får tjattra lite med de andra.
Efter det enorma moccaprojektet fick jag doppa munkar i två timmar - lite långtråkigt kanske men det gäller bara att intala sig själv att det är som gratis terapi. Bra tips!
 
       
 
Efter förmiddagskaffet fortsatte jag med att doppa munkar, följt av att doppa strass. Det blev en himla massa avslappnande grejer för mig idag.
 
 
Efter kakdoppandet fick jag fylla på i bakelsekylen med jordgubbsbavaroise, så jag doppade några sådana bakelser i rosa lady mirror. Till sist gjorde jag och Noor ÄNNU fler gevulde koeken, den känns som att vi gjort dem hela veckan men de lär vara ganska populära här eftersom att
Ellinor också gör liknande.
 
 
Det är helt sjukt att det redan är torsdag på vecka tre. Vi har varit här i snart TRE veckor - tiden har verkligen flugit förbi och jag trivs fortfarande lika bra nu som första dagen. Jag är så oerhört glad att jag fick möjligheten att åka hit, för jag har redan lärt mig så mycket. Inte bara när det kommer till olika tekniker i bakning, utan språket och kulturen har verkligen satt sig. Jag skulle inte vilja bo här hela livet, men jag är ändå förälskad i byn vi bor i. 
 
Hoppas att ni mår lika bra som jag gör just nu (bortsett från hostan jag håller på att smitta Ellinor med)
Kram på er!
Kristin

Kommentarer:

1 Mona:

Härligt att höra att ni fortfarande verkar ha det så bra :-) Och det är väldigt roligt att följa era äventyr så här dag för dag!
Ser alltid fram emot dagens nya blogginlägg!
Ha det så gott båda två <3
Kram Mona

Svar: Åh vad roligt att höra! Hoppas allt är bra med dig också! Kramar från oss båda! <3
ellinorkristinholland.blogg.se

Kommentera här: