Slagroomtarte

Idag fick jag hjälp till att göra ett par kakor som var väldigt simpla, de bestod bara av 5 ingredienser! De spritsades ut på plåt och skulle sedan tryckas till med en gaffel. Jag trodde först att det skulle vara som gaffelkakor, men smeten var väldigt mycket lösare, och det visade sig sedan bli till flarn! De var liknande de jag gjorde förra veckan, fast dessa innehåll mandel, och de smakade nästan exakt samma sak som brända mandlar! 
 
        
 
    
 
Idag skulle vi även göra äppelpaj, så det var bara att sätta igång att skala och dela äpplen igen! Som tur var fick jag hjälp den här gången och det gick verkligen så mycket snabbare då! Den här gången fick jag även vara med och kavla ut mördegen till pajen och fylla formarna med den, så det var kul att få vara med på ytterligare ett steg. 
 
        
 
I slutet av dagen bad även Erwin mig att göra en gräddtårta, det var inget konsitgt med det då jag har fått göra det så många gånger förut. Den enda skillnaden nu var att jag VERKLIGEN fick göra det helt själv. Alla andra gånger tidigare har jag kunnat rådfråga honom om saker och dubbelchekat att jag har gjort rätt innan jag påbörjat ett nytt steg, för han har alltid varit i närheten. Men den här gången sa han åt mig att göra tårtan och gick sedan ut i den nya butiken och jobbade. Egentligen var det inget konsitgt för jag visste vad jag skulle göra, men det var en konstig känsla att inte kunna rådfråga och se om jag gjorde alla steg rätt, utan bara lita på min egen instingt. Jag fick även dekorera helt själv också, men jag vet inte vad han tyckte om det då jag inte hann träffa honom igen innan jag fick gå hem, så det blir spännande och se om han säger något imorgon!
 
Kram från Ellinor!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mona:

Jag tycker tårtan blev fin och ser god ut iaf!
Kraaaaaaaaam Mona

Svar: Åh tack så mycket! Vad gullig du är! Kram på dig!
ellinorkristinholland.blogg.se

Kommentera här: