Två konditorer och tusen kakor

Idag var det bara jag och en äldre man i kondis - det verkade som att både Tim och Noor var lediga. Niko, som han heter, är inte jättebra på engelska vilket har gjort det lite svårt för oss att kommunicera. Därför blev jag lite nervös imorse när jag förstod att det bara skulle vara vi hela dagen. Men det gick bra! I princip allt vi gjorde idag har jag redan testat så det gick att gissa sig fram till det mesta. Jag fick sluta lite tidigare eftersom att Niko hade varit på jobbet redan vid halv fyra imorse, så vi hade inte så mycket att göra.
Jag började med att pensla smördegsbakverk och dekorera bakelser. Efter det doppade jag kvargbollar med hallon och aprikos samt chipolatabollar i lady mirror. Bananensoesen jag och Rijk fyllde förra veckan doppade jag i gul choklad smaksatt med banan och fyllde på i bakelsekylen.
Efter det var det dags för ett lite större projekt - vi skulle nämligen göra lite mer än tusen kakor. Som tur var har vi ju kakmaskinen som gjorde att det gick ganska snabbt.
 
    
 
När de avbakta kakorna svalnat packade vi dem i backar med plast och fortsatte med nästa kaksort - gevulde koeken. Efter det var det dags för lunch och eftersom att Niko alltid äter ute fick jag sitta själv och käka. Lite annorlunda var det och jag är glad att det är fjärde (!!!) veckan och inte första, för nu har jag koll på var allt är i lunchrummet och så vidare. När Niko var tillbaka började vi städa, så mycket mer gjorde vi inte.
 
Nu ska vi njuta av det fina vädret här!
Massor av kramar
Kristin

Kommentarer:

1 Mona:

Skönt att det verkar lösa sig även om dagen inte riktigt blev som du var van... Tänk att det redan är fjärde veckan! Ha det så jättebra nu! Kraaaaaaaaam

Kommentera här: